26 Mayıs 2010

Rhabarber li nefis bir KEK

Rhabarber li kek

malzeme
  • 3 tane yumurta
  • 1 tane vanilya sekeri
  • 1 tane kabartma tozu
  • 1 su bardak süt
  • 2,5 bardak un
  • 125 gram tere yagi
  • 1 limonun kabugu nu rendeleyin
  • 4 tane rhabarber.
üzerisi icin
  • 200 gramun
  • 100 gram margarin
  • 125 gram toz seker
hazirlanimi
  • Yumurta yi sekerle mikserlen cirpin.
  • Unun icine kabartma tozunu karistirin
  • Tüm malzemeyide ilave edip cirpin.
  • Ben borcam kullandim.
  • Yaglayin tepsinizi keki icine dökün.
  • Rhabarber lerin incecik kabuklarini soyup kücük dilimleyin bicakla
  • Kek hamurunun üzerine Rhabarberleri hertarafina siralayin.
  • Keki 170 derece firinda 15 dakika kadar pisirip
  • Üzerine margarini tüp ,küp un ve sekeri elinizle iyice bir birlerine yidirttin.
  • Keki firinda cikarip bu hazirladiginiz un ,seker ve margarinli karisimi hertarafina döküp keki firina tekrar sürün.
  • Yaklasik 20 dakikadar daha pisince firindan cikartin.
  • Rhabarber Eksi bir lezlet veriyor limonu andiriyor lezleti bir yapragin sapi oluyor.
  • Bu mevsimlerde olur genelde .

12 yorum:

emelce yemek dedi ki...

senin kek te cok lezzetli gorunuyor eline saglik

Saglıklımutfak dedi ki...

Gülcancım tam 1aydır sana gerek benim yorumlarımdan gerekse diğer yorumlardan ulaşmaya çalıştım . başardım mı bilemem. nihayet 1ay süresince sayfanı yeni açabiliyorum . Google chrome sayfada tehlikeli içeriklerden kaynaklı açmama ve yorum yazmama izin vermedi. Nihayet şükür diyorum ve ellerine sağlık bugüne kadar tarifleri okuyamasam da resimlerini görüyordum . sevgiler canım

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
nasıl güzel bir görüntü.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

lezzet sarayı dedi ki...

rhabarberi ilk defa duydum ama değişik olmuş güzel olmuş ellerine sağlık

KEYFESEYRAN dedi ki...

Gülcanım tatlı lazım olunca defterime birde senin sayfana bakıyorum kurtarıcım gibisin ama kullandığın bazı malzemelerin Türkçelerini bilmediğim için bulamıyorum mesela Rhabarber ne anlamadım ama genede seni herzaman ziyaret ediyorum tatlıcım benim sevgiler

balböcükleri dedi ki...

rhababerde neyin nesi.çok cahilim:D

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık canım ama rhabarber ne demek meyve mi?

sarımutfak-hande dedi ki...

harika görünüyor ellerine sağlık canım
sevgiler

Unknown dedi ki...

rhababerde bir yarakli otun sapi sebze türlerine ait ben o gün resim cemyi unut tum ama internetten kopyalayip yayinlayacagim.Eksi oma güzel bir aromaya ve eksilige sapip .Belki türkiyedede vardir ama yenmiyordur olabilir .

Unknown dedi ki...

rhababerde bir yarakli otun sapi sebze türlerine ait ben o gün resim cemyi unut tum ama internetten kopyalayip yayinlayacagim.Eksi oma güzel bir aromaya ve eksilige sapip .Belki türkiyedede vardir ama yenmiyordur olabilir .

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok leziz ve besleyici bir görüntüsü var.

Saygılar.

AyIsigindaGizlidir dedi ki...

elinize saglik kek harika görünüyor, keki denemek icin ben de rabarber aldim, yalniz takildigim bir yer var, kek hamuru icin yumurtayi sekerle cirpin demissiniz, orada seker olarak 1 paket vanilya yaziyor, acaba 1 paket vanilyaylami cirpicaz yumurtayi, yoksa seker demi konucaktida gözünüzden kacti, bu konuda aydinlatirsaniz sevinirim, simdiden tesekkürler