5 Ocak 2013

BELIS TATLISI

                                     BELIS TATLISI




malzemeler

  • 1 paket hazir baklavalik yufga yarim kilo 500 gramlik 
  • 5 tane yumurta 
  • 400 gram ciy kirema
  • 1 su bardak irmik 
  • 1 su bardak ay cicek yag
  • 1 su bardak toz seker
  • 2 tane kabartma tozu
  • 2 tane vanilya sekeri
serbeti icin malzemeler
  • 2,5 su bardak toz seker
  • 3 su bardak su
  • ceyrek limon suyu
hazirlanisi

  • Derin bir kabin icersinde yumurtalari ve sekeri birlikde cirpin.
  • Ay cicek yag irmik ve ciy kiremayi katip devam cirpin.
  • Vanilya sekeri ve kabartma tozunuda katip devam cirpin.
  • Firin tepsisine bir yufga koyun ve üzerine 3 yemek kasik harcinizdan döküp hertarafina sürün
  • Bu karisimdan yaklasik 15 tane yufganin her katina 3 yemek kasik dökerek firca ile sürün .
  • Kalan harcinizi son yufganin üzerine dökün hertarafina geleceksekilde firca ile sürüp firinda pisirin üzeri nar gibi oluncaya kadar.
  • Önceden haslayin serbetinizi tatlida serbetde ilik olsun tatlinin hertarafina kepce ile dökün .
  • tatli serbeti iyice cekdikden sonra bicakla kesip servis yapin .
  • Bu nefis tatliyida yilbasinda misafirlarim icin yaptim.


15 yorum:

Unknown dedi ki...

hiç duymadığım bir tatlı,çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım...

PaSaSofraM dedi ki...

hmmm nefis görülüyor ablacim ellerine saglik buna benzer bende yapiyorum ama benim tarifte irmik yoktu.

anne eli gibi dedi ki...

değişik bir tatlı olmuş,baklavalık yufkayla bu aralar aramız pek iyi belki bunu da denerim :)eline sağlık..

*mehtap dedi ki...

gerçek anlamda bir tatlıymış,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

çok değişik tatlı ellerine sağlık sevgiler

kış güneşi dedi ki...

bu değişik bir tarif canım elin dert görmesin

kardelen dedi ki...

nefis görünüyor tadını merak ettim:)

Adsız dedi ki...

harikasınız. 2 kabartma tozu çok değil mi? krema miktarını 1 paket olarak kullanırsam sonuç güzel olurmu? sevgiler.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Gülcancim bu tatli nefis birsey olmus hic denemedim ama merak ettim tadini ellerine saglik canim,sevgiler mutlu bir 2013 olsun sana...

Peygamberim İzinden dedi ki...

Çok güzel bir tarif ilk defa duyuyorum denemem lazım..
Ellerine sağlık görüntü süper..

meri dedi ki...

valla börek sandım demek ki börek diye de yutturabilir missin :) ellerine sağlık arkadaşım

Tarif diyarı dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım farklı bir tarif ilk fırsatta deniycem

Adsız dedi ki...

arasında çikolata gibi bir şey gördüm acaba yanlış mı gördüm ama nefis görünüyor ellerinize sağlık deneyeceğim

Hayatın Tatları dedi ki...

krema yerine süt konulanından yedimkesinlikle süperdi. denenmeli diyorum . ellerinize sağlık

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Gülcanım, ben bu tarifini görmemişim, çok farklı ve güzelmiş, ellerine sağlık.
Ben hazır yufkayı çok kullanırım bu tarifini mutlaka denemek istiyorum.